Voorbereiding seizoen – week 2

Blijkbaar was mijn voorspelling van vorige week toch niet helemaal accuraat: mijn gewicht is niet status quo gebleven. Ook de goede voornemens zijn niet volledig nageleefd: deze week wer er slechts op 5 dagen gesport.

Even de cijfers erbij nemen:

  • Ik ben deze week 4x (‘s avonds) gaan lopen. Net als vorige week korte tochtjes, maar gisteren (zondag) toch voor de eerste keer 5 kilometer afgehaspeld, met een lichte helling erin. Ook al blijven kilometers het hoofddoel, zowel mijn gevoel als mijn GPS vertellen me dat de snelheid gestaag omhoog gaat. Het is nog helemaal geen 20km-tempo, maar dat zou dan ook nog veel te vroeg zijn.
    In totaal liep ik 15,2 kilometer, in 1 uur en 13 minuten.
  • Maandagavond was er zaalvoetbal, maar werd de wedstrijd gestaakt vanwegen aggressie van de tegenstander. Veel calorieën werden er dus ook al niet verbrand.
  • Op de weegschaal stond vanmorgen fijn nieuws te lezen: in vergelijking met vorige week verloor ik 800 gram, waarvan 600 gram vetten.

De doelstellingen voor deze week zijn simpel: elke avond gaan sporten. Er staat, behalve zaterdag, geen zaalvoetbal op het programma, waardoor ik mijn loopprogramma wat anders kan indelen. Op regenachtige avonden een korte inspanning, op droge avonden misschien zelfs al eens richting 6 kilometer denken.
De ingeslagen weg wordt verder bewandeld (belopen?). De doelen komen nog niet te kort naarbij, maar de koorts stijgt wel! :-)

Reageer