Voorbereiding seizoen – week 5

De kalender toont trots de maand februari, en in de voorbereiding op het nieuwe loopseizoen is er alweer een week voorbij.

De cijfertjes:

  • Ik ben vorige week 4 keer gaan lopen: 3 maal alleen, 1 maal met Wouter. Naar afstand toe verschilde het nogal: het kortste tripje was 3 kilometer, het langste 12,2.
    In totaal liep ik vorige week 27,1km in 2u14m, een pak meer dan ik week 4.
    De Running Index van mijn Polar blijft de goede richting uitgaan, en wat nog beter is: na de langtere inspanning van 12 kilometer had ik nergens last.
  • Geen zaalvoetbal deze week. Volgende week staat er wel een wedstrijd op het programma.
  • Buik -en borstspieren worden vanaf nu ook opnieuw getraind, ‘s morgens en ‘s avonds.
  • Voor de vijfde week op rij verloor ik gewicht: ik woog vanmorgen opnieuw 600 gram minder dan vorige week.
    In totaal verloor ik al 7,4 kilogram op 35 dagen, goed voor gemiddeld iets meer dan 200 gram per dag.
    De winterse reserves worden ook afgebouwd: minus 4,5 kilogram vetten.
    Ter info: vorig jaar woog ik (met quasi hetzelfde startgewicht) nog anderhalve kilo meer.

Deze week zal er, gezien de planning, heel weinig buitenshuis gesport kunnen worden.

Reageer