Voorbereiding seizoen – week 7

Vandaag is het dag 50 van de voorbereiding, wat aardig begint op te lopen. Met de hand op het hart kan ik meedelen dat ik tot nog toe niet gezondigd heb: geen druppel alcohol en niets van chocola of snoep. Normaliter – lees: de voorbije jaren – stond ik mezelf bij wijze van beloning steeds toe om één snoepje per dag te eten. Nu echter niet. De weegschaal overheerst, maar toch niet helemaal. Het belangrijkste blijft het buikgevoel: hoe makkelijk loop ik. Heel subjectief, maar voor mij werkt, op gebied van lopen, het subjectieve beter dan het objectieve.

De cijfertjes:

  • Ik ben deze week 4 keer gaan lopen: 2 keer lang (10 en 15km) en 2 keer kort (6 en 3km). De korte tochtjes werden vooral gebruikt als recuperatie en combinatietraining met Wouter enerzijds, als snelheids -en intervaltraining anderzijds. Bij de lange tochtjes ging het hem vooral om vetverbranding en optimaliseren van de uithouding.
    In totaal liep ik vorige week 33,1 kilometer in 2u34 minuten.
  • Deze week was er op vrijdag een wedstrijd zaalvoetbal met de Relegators, dewelke we schandelijk verloren.
  • Fietsen is er zondag niet van gekomen. Mijn gebruikelijke fietsbroeder was niet van de partij, en ook al gingen de Snoeken wel rijden, zelf zag ik dat toch niet zo goed zitten. De gereserveerde tijd om te fietsen ging ik een stukje lopen.

Mijn gewicht is opnieuw gedaald: ik verloor de afgelopen week 1,5 kilogram, waarvan 1 kilogram vetten. Dat brengt het totale verlies op 8,9 kilogram, waarvan 6 kilogram vetten. Ik zeul dus, als het ware, een verpakking bruiswater minder mee. En dat voel je duidelijk als je loopt of trappen doet.

Deze week staat er maar liefst 3 keer zaalvoetbal op het programma. Ook op de planning, maar onzeker: Brussel-Opwijk, voor wielertoeristen. En de gaatjes tussenin, die vullen we op met looptrainingen :-)

Reageer