Voorbereiding seizoen – week 11

77 dagen passeerden al de revue tijdens mijn zoektocht naar een betere conditie en gezondere levensstijl. Met hoogtes en laagtes, de ene dag al wat vlotter dan de andere.

Na de voorbije twee weken, met amper fysieke activiteit, werd het tijd om opnieuw aan conditieopbouw te beginnen. Misschien klinkt dat te negatief, en is conditieverbetering beter geschikt.

  • Ik ben deze week 3 keer gaan lopen. Maandag wou ik trainen op lange afstand, maar speelde mijn knie me parten. Terugdraaien met slechts een totaal van 3 kilometer op de teller.
    De overige avonden was er geen tijd om te lopen, maar dat maakte ik goed met een doorgedreven tempoloop op zaterdag: 5 kilometer in minder dan 20 minuutjes.
    Op zondag ten slotte volgde er een duurloop op nuchtere maag, goed voor een bijkomende 12,2 kilometer.
    Zo strandde ik deze week op 20,2 kilometer, afgelegd in 1 uur en 26 minuten
  • Op vrijdag was er ook zaalvoetbal met de Relegators. We wonnen nog eens, verdiend bovendien!

In vergelijking met vorige week verloor ik opnieuw 1,5 kilogram (goed voor een totaal verlies van 11,4 kilogram). Daarvan was er 600 gram vetten minder, waardoor ik ondertussen 7 kilogram vetten minder bij me draag.

Deze week, zondag, staat met de Pegasusloop de eerste wedstrijd op het programma. Een tien kilometer, die ik vorig jaar afrondde in net iets meer dan 38 minuten. Die snelheid zal ik dit jaar waarschijnlijk nog niet halen, vermits ik voorlopig vooral op uithouding getraind hebt.

Reageer