Spare-Rib Bowling
Productie vereist werknemers.
Bedrijven willen de productie verhogen, dus moeten werknemers harder werken.
Extra loon is geen alleenstaande optie: op een bepaald moment neemt de toegevoegde waarde hiervan af.
Hiervoor bedachten slimme marketingjongens een nieuw concept: de teambuilding.
Vroeger ging je na het werk met je collega’s een pint pakken (mannen) of een slaatje eten (vrouwen en metrosexuelen). Je praatte nog wat bij, en ondertussen verbeterde de relatie onderling.
De meeste werknemers hebben geen tijd meer om te verbroederen. Bovendien bederft de schrale sigarttenrook uit de dorpscafé’s de krijtlijn op hun kraaknet kostuum.
Het enige alternatief om het groepsgevoel aan te wakkeren? Teambuilding dus.
Bij Agfa is het budget wat beperkter dan bij de meeste bedrijven.
Het werd dus geen groots opgezet spektakel, maar een rustig, gezellig avondje.
Er werd gestart met een portie ribbetjes à volonté, in de Gekroonde Hoofden.
Naderhand werd een plaaselijke ijsko-venter leeggeplunderd, om iedereen van de nodige verfrissing te voorzien.
De avond werd afgesloten op de bowlingbaan, waar 3 keer 2 teams elkaar onderling bekampten.
Nu iedereen weer goede vriendjes geworden is, kunnen we terug overgaan naar de orde van de dag.